Namastee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona V - WaarBenJij.nu Namastee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona V - WaarBenJij.nu

Namastee

Door: ilonanaarazie

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Namastee!

Mijn eerste berichtje vanaf Nepal!!
Vrijdag morgen om 12:00 ben ik vertrokken naar Nepal. Samen met vier andere NL meiden (Erica, Anne, Anniek en Lisette) zijn we vertrokken. Lange reis via Munchen en Doha na 22 uur reizen eindelijk in Katmandu aangekomen. Na ons visum te hebben geregeld zijn we opgehaald door de vrijwilligersorganisatie (VSM) die ons naar het gastgezin brachten in de wijk Pepsi Cola (vernoemd naar een grote pepsi cola fabriek dit hier staat). Groot huis, wel erg basic, met lekkere koude douche. Erg lieve gastouders die goed voor ons proberen te zorgen. Deel de kamer met Lisette. In het huis zitten ook nog twee andere nl meiden (myrthe en judith) en nog 1 nl jongen en 2 amerikanen. Na onze aankomst kregen we meteen een typisch Nepalese maaltijd aangekomen rijst (wat een verrassing) met een of andere soep achtig spul erover en een sausje met linzen en aardappel. Na even gerelaxt te hebben zijn we meteen Kathmandu ingegaan en een van de medewerkers van VSN. Ik dacht dat ik na Thailand en China wel wat gewend was, maar moet eerlijk toegeven dat het toch wel even wennen was.. Veel armoede gezien en bedelende kindjes doen je echt wel wat.. Gelukkig ben ik hier niet alleen gekomen om de toerist uit te hangen, maar ook een steentje bij te dragen in een weeshuis. Komende dagen gaan we alle projecten bezoeken en ga ik een keuze maken wel weeshuis en/of vrouwencentrum ik wil gaan werken. De zaterdag van onze aankomst ook een mooi Durban Square bezocht, groot plein met veel tempels.'s avonds nog even in het huis nog wat gedronken met de andere vrijwillers, maar uiteindelijk vroeg ons bed uitgekomen. Opzich prima geslapen, maar je moet even wennen aan de blaffende straathonden buiten en de kokende 'gastmoeder' om 6 uur 's ochtends.

Vandaag onze eerste echte dag in Katmandu. Na eerst heerlijk een ontbijt van linzensoep met rijst (pff dat is echt wel even wennen op je nuchtere maag) gestart met onze Nepalese lessen. Na mijn chinese lessen is dit relatief makkelijk! Leuk om wat basis Nepalees te leren want de Nepalese bevolking spreekt niet altijd even goed engels. Na de taallessen zijn we met z'n alle katmandu in gegaan met onze teachers. Samen zijn we eerst gaan luchen. Erg leuk dat zij ons meenemen wat zo leer je wat typische Nepalese gerechten kennen. Wederom met de bus naar centrum gegaan, wat een beleving is dat. Het aziatische verkeer ben ik gelukkig inmiddels een beetje gewend, maar het blijft een beleving! De uitdaging hoeveel mensen kunnen er in 1 bus wordt graag aangegaan.. In centrum ook eindelijk kunnen pinnen. Na gister en vandaag diverse automaten te hebben geprobeerd begon ik wel een beetje gefustreerd te raken, maar vandaag toch mijn eigen geld en kan ik mijn schulden aflossen. Mooie dag gehad, met veel nieuwe indrukken. Zo weer naar ons gastgezin waar onze maaltijd om 7 uur klaarstaat.

Morgen wederom taallessen en gaan we daarna weer de stad in voor 'sightseeing

Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en ben super aan het genieten van alles om mij heen. Tot nu toe ben ik blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan!!

Liefs xxx Nepal!!

  • 17 Juli 2011 - 13:17

    Marique:

    Hey meis, Klinkt super leuk en goed om te horen dat je het naar je zin hebt!! En gezellig met een huis vol vrijwilligers:D Heel veel plezier!! xx

  • 17 Juli 2011 - 13:34

    Pa En Ma:

    Hee meissie, wat goed om je eerste verhaal te lezen, fijn dat je het naar je zin hebt en ervan geniet !!! XXXX

  • 17 Juli 2011 - 18:37

    Hiltsje:

    Super nu al een eerste verhaaltje:) Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen in Nepal, en het klinkt alsof je daar een hele coole tijd gaat hebben. Veel plezier nog! x Hiltsje

  • 18 Juli 2011 - 08:54

    Inger:

    Leuk verslag! Ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen ;-). Geniet ervan! x

  • 19 Juli 2011 - 11:09

    Samyee:

    Hey I!

    Ik lees dat je het tot nu toe erg naar je zin heb! Heel veel plezier daar en succes met je vrijwilligerswerk en ik spreek je snel weer!

    X

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nepal & Tibet

Vrijwilligerswerk in Nepal en reizen naar Tibet..

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Weer 'thuis' in Kathmandu

14 Augustus 2011

Dak van de wereld...

02 Augustus 2011

Wat gaat de tijd snel!!

25 Juli 2011

Aan het werk!

20 Juli 2011

Ziek..
Ilona

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10754

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Nepal & Tibet

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: